SØK ETTER MASKIN ELLER KJØRETØY
Arbeidskjøretøy
Paxster
Du har sikkert sett den på veien eller på vei hjem til deg med dagens postleveranse. Nå er den tilgjengelig for utlån gjennom prosjektet Test av fossilfrie maskiner og kjøretøy.
Paxster EDV Hard Top Generation 2.2 Cargo, L6e-BU – 9,2kWh
- E-Engine power: 4,76kW
- Batteri: Lithium battery, 48 V
- Ladetid: 8 timer
- Rekkevidde 9,2 kWh: 60 – 100 km
- Toppfart: 45 km/t
Inzile Pro 4
En elektrisk flakbil.
Inzile Norge holder til i Halden.
Les mer om bilen her:
https://inzile.com/pro4/
Foto: Nomaco Norge AS
Melex el-arbeidsbiler importeres av Nomaco Norge AS
Polaris leverer en elektrisk Ranger som kan registreres som EU-traktor. Den kommer med batteri på 11,7 kWh, klarer 80 km på en lading og er beregnet for en lastevekt på totalt 453,6 kg (Polaris, n.d.).
Figur 12: Batteridreven EU-traktor (Polaris, n.d.).
§ For mer informasjon se Polaris Ranger EV.
Hisun
Hisun har utviklet Sector E1. Kjøretid inntil 70 km. 8 timers ladetid på 16 Ah kurs. Sector E1 MC-registrert UTV er godkjent for 2 personer og kan kjøres av personer med bilsertifikat.
Foto og kilde: Erling Sande AS
Goupil
Franske Goupil har ulike elektriske varianter på markedet i Norge.
Sarpsborg kommune har blant annet gått til innkjøp av Goupil G5.
Les mer om kjøretøyet på produsentens hjemmesider.
Foto: Goupil