2. Biogass
Iveco Eurocargo Natural Power CNG
For mer informasjon se New Eurocargo: the truck the city likes
Iveco Stralis NP
Iveco har lansert sin nyeste Stralis NP, den nye motoren leveres med 400 hp og 1.700 Nm. Lastebilen kan også leveres som LNG versjon, noe som vil gi den en rekkevidde på opp mot 1.500 km. Lastebilen stiller med den nye Iveco Cursor 9 Natural Power Euro VI motoren og er den første som stiller likt med tilsvarende dieselmotor (IVECO, 2016a). Lastebilen kan fås med LNG (<1500 km), CNG og LNG (285 + 750 km) og CNG (<570 km) (IVECO, 2016b).
§ For mer informasjon se NEW STRALIS NP
Mercedes-Benz Econic NGT
For mer informasjon se Mercedes-Benz Econic NGT
Volvo FE, CNG
Volvos FE CNG går utelukkende på metangass og er hovedsakelig utviklet for kortere kjøreoppdrag med gjentatte start og stopp, som for eksempel avfallshenting og lokal distribusjon. Den er utstyrt med en ny 9-liters Euro 6 gassdrevet motor med tennpluggteknologi og automatgir.
For mer informasjon se Nye Volvo FE CNG
Volvo FH
Volvo informerte om lansering av sin FH metan diesel på seminaret «Gass på gromme kjøretøy» holdt av Norsk Gassforum og Energigass Norge i november 2016. Metan diesel er sertifisert etter standarden Euro VI – dual fuel – class 1A, hvor metan og diesel blandes i 90/10 forhold under høyt trykk og blir sprøytet direkte inn i sylinderne. Den forrige løsningen som Volvo lanserte i 2011 hadde nesten samme effekt som diesel, men bare 70/30 blandingsforhold (Volvo Truck Corporation, 2011), dagens løsning har samme effekt som diesel og mye mindre utslipp. Motoren fås som 460 hp og 2,300 Nm og som 420 hp og 2.100 Nm, den skal også sertifiseres for bruk av HVO for å gjøre den 100% fornybar ved bruk av både HVO og biogass (Franzen, 2016).
Volvo FM, LBG/LNG
Scania
Scania P-serien

Scania G-serien

Iveco
